marți, 30 decembrie 2008

Mesajul rectorului

PROGRAM MANAGERIAL
pentru perioada 2008–2012
Prof. univ. dr. Aurelian Gh. Bondrea,
Presedintele si Rectorul Universitatii Spiru Haret
Premise
1. Misiunea Universitatii Spiru Haret – institutie de invatamant superior particular, infiintata de si functionand in cadrul Fundatiei Romania de Maine – rezulta explicit atat din Statutul Fundatiei Romania de Maine, cat si din Carta Universitatii Spiru Haret.
Constituita in conformitate cu prevederile art. 7 din Statutul Fundatiei Romania de Maine – institutie social-umanista de cultura, stiinta si invatamant, fara scopuri politice sau patrimoniale (nonprofit), Universitatea Spiru Haret functioneaza in cadrul si sub auspiciile acesteia, avand drept menire sa contribuie la „dezvoltarea invatamantului, stiintei si culturii”.
Potrivit prevederilor cuprinse in Legea nr. 480/2006 pentru modificarea si completarea Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, in Legea nr. 443/2002 privind infiintarea Universitatii Spiru Haret si in propria Carta, Universitatea Spiru Haret este „institutie de invatamant superior libera, deschisa, autonoma atat din punct de vedere academic, cat si economico-financiar, avand drept fundament proprietatea privata, garantata de Constitutie”, „persoana juridica de drept privat si de utilitate publica, parte a sistemului national de invatamant”, care isi afirma autonomia deplina, actioneaza, ca semnatara a Magna Charta Universitatum, pentru transpunerea, in spatiul european al invatamantului superior si al cercetarii stiintifice, a valorilor, normelor si reglementarilor promovate in cadrul Procesului Bologna.
2. Obiectivele strategice, cele pe termen mediu si scurt, stabilite la nivelul Fundatiei Romania de Maine si al Universitatii Spiru Haret, sunt menite sa confere dimensiuni si accente noi activitatii comunitatii noastre universitare: cresterea permanenta a calitatii procesului educational si continuarea implementarii unei culturi procalitate in toate sferele activitatii si la toate nivelele, atributele esentiale reprezentandu-se modernitatea si competitivitatea, flexibilitatea si dinamismul, performanta si eficienta; amplificarea, diversificarea si inaltul nivel al cercetarii stiintifice, valorificarea superioara a intregului potential creativ al Universitatii, fructificarea plenara a rezultatelor cercetarii, accederea Universitatii in ierarhia institutiilor de invatamant superior de varf; consolidarea cadrului si climatului institutional; perfectionarea profesionala, promovarea si motivarea resurselor umane; promovarea imaginii Universitatii in mediul academic, economic si social, intern si extern; consolidarea si dezvoltarea infrastructurii proprii; amplificarea si diversificarea relatiilor internationale; asigurarea unui management performant.
3. Constatarile rezultate din cercetarile si analizele intreprinse permit evidentierea punctelor forte si slabe ale Universitatii, a oportunitatilor si riscurilor existente in mediul sau extern de actiune.
Obiective si directii prioritare de actiune pentru perioada 2008–2012
1. Cresterea permanenta a calitatii procesului de invatamant si continuarea implementarii culturii procalitate in toate sferele de activitate si la toate nivelurile:
• continuu proces de autoevaluare si evaluare externa a Universitatii de catre o agentie europeana prestigioasa pentru asigurarea calitatii;
• perfectionarea curriculei universitare si realizarea unei stranse si optime corelari intre cele trei cicluri ale studiilor universitare;
• actualizarea si imbunatatirea permanenta a continutului cursurilor, altor materiale didactice;
• amplificarea si diversificarea specializarii absolventilor ciclului de licenta printr-o oferta variata si cuprinzatoare de programe de masterat, doctorat, studii postuniversitare;
• extinderea stilurilor si metodelor moderne de predare-seminarizare-evaluare si utilizarea noilor tehnologii in procesul instructiv-educativ;
• cresterea dimensiunii practic-aplicative a continutului procesului de invatamant si perfectionarea modului de desfasurare a practicii de profil a studentilor.
2. Amplificarea, diversificarea si inaltul nivel al activitatii de cercetare stiintifica:
• constituirea unor centre, nuclee, colective de excelenta in domeniul cercetarii stiintifice;
• cooperare interdisciplinara intra si interinstitutionala in domenii de cercetare de varf;
• implicarea si participarea plenara si responsabila a tuturor cadrelor didactice in proiecte si programe de cercetare stiintifica finantate din fonduri interne, europene, internationale;
• atragerea si valorificarea potentialului creativ al studentilor, masteranzilor, doctoranzilor;
• realizarea de activitati de consultanta;
• intensificarea efortului publicistic la nivel national si international;
• participarea la manifestari stiintifice in Universitate si in afara ei, in tara si strainatate;
• stimularea diferentiata a cadrelor didactice, studentilor, masteranzilor, doctoranzilor, in raport cu participarea si aportul lor la activitatea de cercetare stiintifica.
3. Consolidarea cadrului si climatului institutional:
• stimularea si promovarea permanenta a spiritului de cooperare, a lucrului in echipa si a muncii in colective mixte;
• promovarea pluralismului opiniilor, dezbaterea si confruntarea constructiva de idei pe probleme teoretice, metodologice, practice, de mare interes;
• realizarea unei mai bune comunicari intre diferite structuri la nivel institutional si managerial, precum si intre cadre didactice si studenti;
• desfasurarea si promovarea manifestarilor cu caracter cultural-educativ si sportiv;
• cresterea spiritului de solidaritate intre membrii comunitatii universitare, sporirea capacitatii de a actiona unit pentru realizarea obiectivelor comune, pentru promovarea intereselor, imaginii si prestigiului dobandit ale Universitatii, pentru asigurarea continuitatii intre generatii, pentru construirea unei traditii proprii haretistilor.
4. Perfectionarea profesionala permanenta, promovarea si motivarea resurselor umane:
• stimularea activitatii de autoperfectionare profesionala;
• imbunatatirea metodelor de evaluare a performantelor individuale ale cadrelor didactice si motivarea diferentiata a acestora;
• continuarea politicii de atragere, stabilizare si stimulare a personalului didactic tanar si valoros;
• promovarea profesionala in functie de performantele obtinute in procesul didactic si in activitatea de cercetare.
5. Promovarea imaginii Universitatii in mediul academic, economic si social, intern si extern:
• diversificarea modalitatilor de promovare a imaginii Universitatii;
• prezenta mai activa a cadrelor didactice in unitatile de invatamant preuniversitar;
• atragerea absolventilor si studentilor in actiunea de promovare a imaginii Universitatii;
• crearea unui sistem de comunicare interinstitutionala, capabil sa asigure un contact permanent cu mediul economic si social;
• pastrarea unor relatii stranse cu institutiile mass-media;
• participarea la manifestari interne si internationale stiintifice, educationale, cultural-artistice, sportive etc.
6. Consolidarea si dezvoltarea infrastructurii proprii:
• extinderea spatiilor destinate procesului de invatamant si cercetarii stiintifice;
• achizitionarea de aparatura, echipamente, tehnologii performante, competitive, pentru sporirea continua a calitatii activitatii didactice si de cercetare.
7. Amplificarea si diversificarea relatiilor internationale:
• extinderea contractelor in mediul academic extern si incheierea de parteneriate, conventii si contracte de colaborare pe diverse planuri;
• identificarea si participarea la proiecte si programe sustinute financiar de organisme internationale publice si private;
• sprijinirea mobilitatii cadrelor didactice, cercetatorilor, studentilor, masteranzilor si doctoranzilor;
• participarea la evenimente si manifestari externe de mare relevanta.
8. Asigurarea unui management performant:
• alegerea sau numirea unor echipe manageriale competente la nivelul diferitelor structuri institutionale;
• instituirea unui climat de respect si cooperare intre structurile manageriale;
• stabilirea de atributii, competente si responsabilitati clare la nivelul structurilor manageriale;
• aprecierea activitatii manageriale in raport de performantele obtinute.

Niciun comentariu: